01/05/2009

Wykorzystywany sprzęt

Cryo-T (NR-2)

Aparat do Krioterapii Cryo-T (NR-2) w systemie dwutlenku węgla (CO2 w fazie ciekłej), pozwala na łatwe i bezpieczne dozowanie czynnika chłodzącego. Nie wymaga stosowania ciekłego azotu (LN2). Uzyskuje temperaturę – 75 C. Cryo-T powoduje bardzo szybkie i skuteczne schłodzenie, w wyniku czego otrzymujemy efekt czynnego przekrwienia bezpośrednio po zabiegu, utrzymujący się około 4 godzin.

MagnerPlus

MagnerPlus jest dwukanałowym aparatem służącym do wykonywania zabiegów magnetoterapii. Kanały są całkowicie niezależne, mogą generować różne pola w tym samym czasie. Sterownik może współpracować z aplikatorami serii LT (niskoprądowe, trzy średnice) lub serii Plus (wysokoprądowe, dwie średnice). Największe aplikatory, o średnicy 60cm montowane są do aluminiowej kozetki na łożyskowanym wózku. Użytkownik może korzystać z banku wbudowanych programów lub ustawić wszystkie parametry samodzielnie. Można również definiować i zapisywać w pamięci sterownika własne programy zabiegowe.

DuoterPlus

DuoterPlus jest aparatem wykorzystywanym w zabiegach elektro- i laseroterapii. Generuje wszystkie najbardziej popularne prądy, jak również może wytwarzać, przy użyciu dodatkowych sond, promieniowanie laserowe. Dodatkowym atutem urządzenia jest możliwość pracy w dwóch trybach: manualnym i programowym. W pierwszym przypadku użytkownik ustawia wszystkie parametry samodzielnie, w drugim korzysta z banku wbudowanych programów. Można również definiować własne programy, a nawet łączyć je w sekwencje zabiegowe. DuoterPlus posiada również tryb wykonywania półautomatycznej elektrodiagnostyki.

SonoterPlus

SonoterPlus jest nowoczesnym aparatem pozwalającym na wykonywanie zabiegów terapii ultradźwiękowej falą ciągłą i pulsującą, ELEKTROFONOFOREZY® i jonoforezy. ELEKTROFONOFOREZA® to innowacyjna metoda wprowadzania leków przez skórę przy jednoczesnym użyciu fali ultradźwiękowej i prądu elektrycznego.

WKG I – wirówka do kończyn górnych

Wirówka kończyn górnych WKG I jest urządzeniem z dziedziny hydroterapii przeznaczonym do terapii:
* stanów pourazowych (np. zespół Sudecka, po złamaniach okolic przedramienia i dłoni),
* stanów zapalnych tkanek miękkich okolicy kończyn górnych m.in. zapalenie kaletki łokciowej, palec strzelający, zespół De Quervaina (zapalenie pochewek ścięgnistych nadgarstka),
* zmniejszania objawów zaburzeń nerwowych (np. zespół cieśni nadgarstka, łokieć tenisisty/golfisty),
* stanów przemęczeniowych układu mięśniowego i ścięgnistego (np. zmiany zwyrodnieniowe okolic dłoni i palców) oraz zmniejszenia obrzęków okolicy kończyny górnej.
Wykorzystując terapeutyczne działanie wody i masażu wirowego, z powodzeniem stosuje się je do zmniejszenia opuchlizny, poprawy krążenia krwi i limfy, a także zwalczania dolegliwości bólowych i związanych z napięciem mięśni.

Aparat do fali uderzeniowej IMPACTIS M+

Urządzenie do terapii falą uderzeniową Impactis M+ umożliwia efektywne leczenie chronicznego bólu związanego z przewlekłymi stanami zapalnymi i zwyrodnieniami ścięgien, torebek stawowych, wiązadeł oraz mięśni i kości. Terapia falą uderzeniową to szybki i bezinwazyjny sposób na wyeliminowanie dokuczliwego bólu oraz leczenie podostrych i przewlekłych stanów zapalnych. Pozytywne efekty leczenia pacjenci odczuwają już po serii 3-4 zabiegów z zachowaniem odpowiedniego odstępu między zabiegami dobranego indywidualnie do jednostki chorobowej i danego Pacjenta. Czas trwania zabiegu wynosi jedynie około 10 minut. Maksymalna liczba zabiegów: 7-10.

Sprzęt Thera-Band
Taśmy Thera-Band

Taśmy, tubingi i piłki Thera-Band® wykorzystywane są z powodzeniem w fizjoterapii, rehabilitacji, fitness, wychowaniu fizycznym. Znajdują one zastosowanie w ćwiczeniach oporowych do odbudowy funkcji mięśni i stabilizacji stawów. Zastosowanie taśm, tubingów oraz piłek Thera-Band® zarówno w rehabilitacji jak i w działaniu prewencyjnym, oraz ćwiczeniach uzupełniających zajęcie sportowe jest bardzo skuteczne. Regularny, a zarazem prosty trening z Thera-Band® pociąga za sobą wymierne efekty w postaci przyrostu siły mięśniowej oraz wytrzymałości siłowej.