Rehabilitacja pacjentów

Rehabilitację pacjentów w naszym gabinecie prowadzimy w sposób kompleksowy, poprzez łączenie ze sobą działań z zakresu masażu manualnego, fizykoterapii oraz działań kinezyterapeutycznych.

• Działania kinezyterapeutyczne (ćwiczenia)
    Są one główną składową leczenia usprawniającego. Ćwiczenia ukierunkowane, profesjonalnie prowadzone przyspieszają procesy naprawcze i zastępcze w układzie ruchu i narządach wewnętrznych, zabezpieczają przed wykształcaniem wadliwej kompensacji, przeciwdziałają wtórnym zmianom w układzie kostno-stawowo-mięśniowo-więzadłowym, zapobiegają powikłaniom krążeniowo-oddechowym, poprawiają ogólną wydolność ustroju i są jedną z podstawowych form profilaktyki wielu schorzeń.
    W naszym Gabinecie ćwiczymy pacjentów m.in. metodą PNF. Głównym celem tej metody jest praca nad funkcją, którą chory utracił w wyniku danej choroby, operacji lub określonego zdarzenia. Terapia kinezjoterapeutyczna wg PNF nakazuje postrzegać chorego w sposób całościowy, wykorzystując do terapii silne i zdrowe regiony ciała, które mogą wspomóc pracę innych, chorych części naszego aparatu ruchu. Metoda ta pozwala na pełne wykorzystanie rezerw tkwiących w każdym organizmie, motywuje do dalszej pracy nad sobą oraz zapewnia bezbolesną pracę, unikając nieprzyjemnych doznań. Pacjent jest partnerem fizjoterapeuty, określającym zakres i granice działania. Terapeuta natomiast jest nauczycielem towarzyszącym choremu w docieraniu do pełni zdrowia. Z doświadczenia wiemy, że praca metodą PNF przynosi bardzo dobre, dość szybkie i trwałe rezultaty.
    Mottywacja do ćwiczeń w naszym Gabinecie:
    „Dziś rób to, czego innym się nie chce (czytaj: ĆWICZYĆ), a jutro będziesz miał to, czego inni pragną (czytaj: ZDROWIE, PEŁNĄ WOLNOŚĆ DZIAŁANIA).”
  • Terapia manualna (pot. tzw.” kręgarstwo”)
    Są to, w zależności od potrzeb indywidualnych, wykonywane przez fizjoterapeutę różnego rodzaju manipulacje na ciele klienta. Stosuje się ruch bierny w połączeniu z edukacją pacjenta, autoterapią i dobrą komunikacją pacjent – terapeuta.
    Terapia manualna ma szczególne zastosowanie u pacjentów z bólem chronicznym oraz w profilaktyce i prewencji – globalnie ujmując – zdrowotno-bólowej.
  • Działania w zakresie masażu manualnego (ręcznego)
    Masaż manualny wspomaga naturalne procesy organizmu, wykorzystując swoiste, pierwotne możliwości i właściwości ludzkiego ciała. Rodzaj masażu jest dobierany do potrzeb każdego indywidualnie. Dobrze wykonany masaż może pomóc Tobie w szybszym powrocie do zdrowia, bo właściwy dotyk leczy „rany” i wprowadza ciało oraz umysł w stan wewnętrznej homeostazy.
  • Kinesiologytaping
    Jest to metoda terapeutyczna wspomagająca procesy lecznicze, polegająca na oklejaniu wybranych fragmentów ciała specjalistycznymi plastrami, które mają właściwości zbliżone do naszej skóry. Celem tapingu może być, w zależności od potrzeb pacjenta względem postawionej diagnozy leczniczej: normalizacja patologicznego napięcia mięśni, ułatwienie przemieszczania się mięśni względem powięzi, zmniejszenie bólu poprzez aktywację endogennego systemu znieczulania, np. zmniejszenie dolegliwości bólowych kręgosłupa / barku / łokcia / nadgarstka / kolana, itd., poprawa działania dysfunkcyjnych narządów np. zwiększenie zakresu ruchu w chorym stawie, poprawa mikrokrążenia – szybsze gojenie się zmian patologicznych, aktywacja systemu limfatycznego – zmniejszenie stanów zapalnych, zmniejszenie obrzęków, niwelizacja zrostów. Techniki, które stosuje się w kinesiotapingu: mięśniowa, więzadłowa, powięziowa, korekcyjna, limfatyczna, funkcjonalna.
  • Działania w zakresie fizykoterapii
    Jest to wykorzystanie energii płynącej z zewnątrz np. elektrycznej/ cieplnej/ fali ultradźwiękowych/ promieniowania elektromagnetycznego, w celach leczniczych – ażeby wprowadzić tkanki na poziomie wewnątrzkomórkowym w stan równowagi. W naszym Gabinecie wykonuje się fizykoterapię celowaną w epicentrum dysfunkcji, dlatego osiągamy bardzo dobre efekty lecznicze.
    „Energia jest wokół nas, ale i wewnątrz nas.”
Leczymy i wspomagamy proces rekonwalescencji w chorobach i urazach z zakresu:

Ortopedii:

• po skręceniach, zwichnięciach, stłuczeniach i złamaniach (również w opatrunku gipsowym),
  • po uszkodzeniach stawów barkowych, łokciowych, promieniowo- nadgarstkowych, biodrowych, kolanowych i skokowych,
  • w skoliozach,
  • w wadach postawy.

Reumatologii:

• zwyrodnienia stawów kręgosłupa i kończyn,
  • reumatoidalne zapalenie stawów,
  • zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa,
  • zapalenie ścięgna Achillesa,
  • zapalenie więzadła rzepki,
  • osteoporoza.

Neurologii:

• rwa kulszowa i barkowa,
  • lumbago,
  • dyskopatia,
  • kręcz karku,
  • porażenie nerwu twarzowego i trójdzielnego,
  • zapalenie splotu ramiennego.

Urazy i uszkodzenia sportowe:

• uszkodzenia splotu ramiennego,
  • zespół bark – ręka,
  • uszkodzenia stożka rotatorów,
  • zespół bolesnego barku,
  • zespół „strzelającego” barku i łopatki,
  • łokieć „tenisisty” i „golfisty”,
  • zespół cieśni kanału nadgarstka,
  • entezopatia przyczepów mięśni i naderwania mięśni,
  • uszkodzenia łąkotek,
  • chondropatia i chonodromalacja rzepki,
  • uszkodzenia więzadła trójgraniastego stawu skokowego.

Zobacz jakie zabiegi lecznicze wykonujemy w naszym gabinecie